Mekap Muslimah Sejati.
4:35 AM | Author: Nik Siti Khadijah
Anda ingin kelihatan anggun,menawan dan mempesona?Ikuti tips-tips dibawah untuk menjadi wanita suci idaman lelaki sejati.Selamat mencuba!!!


Jadikanlah “Ghadul Bashar” (menundukkan pandangan sebagai) “Eye Shadow” anda,nescaya mata anda akan semakin bening dan jernih.

Oleskan “Lipstik Kejujuran” pada bibir anda,pasti anda kelihatan akan semakin manis dan cun.

Gunakanlah “Pemerah Pipi” anda denga kosmetik terbuat dari rasa malu dan sopan lantaran takut kepada seksaan-Nya yang teradun dari resepi al-Quran dan as-Sunnah.

Cucilah diri dengan “Sabun Istighfar” bagi menanggalkan segala daki-daki dosa & noda lantas menyucikan lagi zahir dan batin.

Tutupilah ramput anda dengan “Selendang Islami” yang pastinya akan mengelakkan kelumumur pandangan liar mata-mata yang melihat benda yang sepatutnya tidak diperlihatkan.

Hiasilah kedua tangan anda dengan “Gelang Tawadhu” dan jari-jari anda dengan “Cicin Ukhuwwah” bagi menyerlahkan lagi keayuan anda.

Sapulah wajah anda dengan “Air Wudhu’” dan insyaALLAH akan bercahaya wajah di akhirat kelak...dan pastinya ia akan menjadikan anda lebih mengancam!

Sungguhlah dunia ini tempat permainan dan hiasan bagi orang beriman. Kaum hawa zaman ini..seakan-akan memandang kecantikan luaran adalah segala-galanya..terkadang langsung tidak mengira yang mana hak & batil. Insafilah dunia yang kita diami ini hanyalah seketika Cuma. Sedarlah kita apakah tujuan kita dihantar di dunia ini..dan seketika detik ini,sudah sejauh manakah kita menjadi hamba-Nya dalam erti kata yang sebenar? Segala prinsip yang termaktub dalam syariah islam akan memulangkan impak dan kesan yang terbaik kembali buat k ita.. kerana yang menciptakan segala prinsip itu adalah Tuhan Yang Mencipta kita sendiri…. Hanya Dialah yang Maha Mengetahui apa yang terbaik buat hamba-Nya marilah kita bersama bermuhasabah dan menginsafi diri. Kembali kepada fitrah insani kita yang sebenar. Renungilah bahawa Allah itu adalah Maha Permurah Lagi Maha Mengasihani hamba-hamba-Nya… yakin dan bersangka baiklah dengan ALLAH.. insayaALLAH berjaya dunia akhirat..
This entry was posted on 4:35 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 komentar: